Kíváncsian és érdeklődéssel jelentkeztünk a Dr. Hauschka márka hazai forgalmazója, a Natura Spohia Kft. által rendezett belső, forgalmazóknak szánt képzésre, amelyet az arcápolás témában rendeztek meg szeptember közepén.
A Dr. Hauschka márkát ismertük, néhány termékét próbáltuk már korábban, tudtuk róla, hogy 100%-ban természetes eredetű, minőségi és minősített kozmetikumok (ezért tettük a saját kínálatunk részévé is), de azt nem sejtettük, hogy e mögött még mennyi minden van, ami a „Dr. Hauschka világot” igazán egyedivé teszi.
Belépve a terembe már éreztük, hogy ez nem egy klasszikus termékbemutató lesz. Nem is csalódtunk...
A bemutatkozást követően egy majd 20 perces kisfilmet néztünk végig, amely összefoglalta a Dr. Hauschka márka, illetve a gyártó WALA cég történetét, alapfilozófiáját, a gyártás folyamatát és jellemzőit. A filmből nyert információkat dolgoztuk fel aztán közösen a képzést vezető segítségével, aki még közelebb tudta hozzánk hozni azt a szellemiséget, illetve bőrápolási koncepciót, ami ezeket a termékeket áthatja, definiálja és megkülönbözteti a kozmetikumok világában. Végül egy gyakorlatiasabb rész zárta a képzést: megismertük és kipróbálhattuk a fő arcápolási termékeket, és rengeteg gyakorlati jó tanácsot kaptunk a használatukat illetően is.
Külön blogbejegyzéseket szánunk a nagyobb témaköröknek, annyi információt tudunk Nektek is átadni, itt most álljon csak egy rövidke összefoglaló mindarról, amit a kisfilm alapján megtudtunk.
Kezdjük talán a főszereplőkkel: a Dr. Hauschka kozmetika a vegyész-biokémikus Dr. Rudolf Hauschka és a bécsi születésű, Svédországban élő kozmetológus, Elisabeth Sigmund közös munkájának gyümölcse.
Elisabeth Sigmund és Dr. Rudolf Hauschka
![]() |
Rudolf Steiner |
Mindketten a természetes anyagok felé fordultak a szintetikus úton előállított kémiai anyagok helyett, és mindkettőjük életpályája, munkássága a Rudolf Steiner által alapított antropozófiai eszméken alapszik.
A személyes találkozások alkalmával Dr. Hauschka feltette Steinernek a kérdést, amely foglalkoztatta, hogy "mi is az élet?". Steiner válasza a következő volt: "Tanulmányozd a ritmust, mert a ritmus hordozza az életet".
Steiner volt az, akitől inspirálva végül Hauschka kidolgozott egy eljárást a gyógynövény kivonatok alkohol nélküli tartósítására, mindezt a természet ritmusával összhangban, a sötétség- fény, a hideg-meleg, illetve a mozgás- nyugalom ritmikus váltakozását követve.
Ezek a kivonatok jelentik ma is a szintén Hauschka nevéhez kapcsolódó WALA cég által gyártott kozmetikumok alapjait. Ehhez azonban kellett a másik kulcsfigura: ő volt Elisabeth Sigmund, aki ugyancsak a saját kutatásaira alapozva dolgozta ki saját kozmetikáját, receptúráit és egy saját kozmetikai kezelést is, amelyet Svédországban rendkívül hatékonyan alkalmazott abban az időben, amikor a két ember életútja találkozott, és aminek eredményeképp végül 1967-ben megjelentek a piacon az első Dr. Hauschka kozmetikumok.
Az első alapsorozat már tartalmazta (legtöbbje a maival egyező változatlan receptúrában) azokat az arcápolási alap termékeket, ezek a mélytisztító krém, az arcvíz (a mai arctonik) és a rózsakrém, melyek a három lépcsős (arc)bőrápolási koncepció építőelemeit alkotják.
Mert a Dr. Hauschka kozmetika nem csupán a termékeket önmagában, hanem egy egyedülálló ápolási programot is kínál (egyébként nemcsak a nők, hanem a férfiak számára is). Hatékonyságukat a kiváló minőségű összetevőknek (biodinamikus módon termesztett, gondosan meg- és kiválogatott gyógynövények) és az egyedülálló, ritmikus feldolgozási módnak köszönhetik.
A készítmények célja, hogy azok „csupán” segítsék a bőrt, hogy az saját erejéből legyen képes kiegyensúlyozottan működni, regenerálódni, azáltal, hogy annak különböző funkcióit és öngyógyító erejét erősítik és ösztönzik. A kozmetikumok (és a hozzájuk tartozó kozmetikai kezelések) tehát a teljes embert segítik, támogatják: a test, lélek, szellem hármassága, illetve az ember és természet összhangja a központi eleme a WALA és a Hauschka készítményeknek.
Az elméleti megközelítés után gyakorlatban is kipróbálhattuk a különböző termékeket, megtanultuk, mikor-hogyan használjuk őket, mi a hatásmechanizmusuk, melyiknek van szabályozó hatása, melyiknek nincs, szükség van-e egyáltalán éjszakai ápolásra – csupa-csupa hasznos információ és tanács, amely nagy segítségünkre lehet abban, hogy a tanultakat és így a Dr. Hauschka termékek hitelességét, minőségét a saját vásárlóink felé is közvetíteni tudjuk.
A következő bejegyzéseinkben megismerkedhettek a Dr. Hasuchka készítmények összetevőivel, az előállítás menetével és a hatásaikkal, a továbbiakban pedig az arcápolási koncepciójukat fogjuk Nektek bemutatni, amelyből megtudhatjátok, mely termékek, mely bőrállapotokra ajánlottak és jónéhány praktikával is megismertetünk Benneteket!