Ezen a weboldalon sütiket (cookie) használunk annak érdekében, hogy javíthassuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújthassunk. További információ

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

érvényes: 2024. október 08-tól

 

Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

Az Ökoázis Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával, a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk:

E-mail: vevoszolgalat@okoazis.hu

Telefonszám: +36 30 18 44 048

 

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.okoazis.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.okoazis.hu/aszf-21 és letölthető az alábbi linkről: https://www.okoazis.hu/aszf.pdf

 

  1. Szolgáltató adatai:

 

A szolgáltató neve:    NKN-ÖKOtrade Kft.

A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2094 Nagykovácsi, Kaszáló u. 19/b.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: vevoszolgalat@okoazis.hu

Cégjegyzékszáma: 13-09-182086

Adószáma: 25707986-2-13

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Telefonszáma: +36 30 18 44 048

Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-111716/2017., NAIH-114407/2017.

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter Kft.

Címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

E-mail címe: info@shoprenter.hu

 

  1. Alapvető rendelkezések:
  1. 1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
  1. 2. A jelen Szabályzat 2024. október 08. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a Webáruházban közzéteszi. Felhasználók a Webáruház használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a Webáruház használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  1. 3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett Webáruházba, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a Webáruháznak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a Webáruház tartalmának megtekintésére.
  1. 4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a Webáruház, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a Webáruház terjesztésének tekintetében. Tilos a Webáruházban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
  1. Regisztráció/vásárlás
  1. 1. Felhasználó a Webáruházban történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Webáruházban közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
  1. 2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
  1. 3. Az esetlegesen hibásan rögzített adatok megváltoztatása regisztrált felhasználók esetében a bejelentkezés után, a Fiók menüpontban lehetséges. Az aktív rendelést érintő, illetve nem regisztrált felhasználói adatok módosítására a +36 30 18 44 048-as telefonszámon vagy e-mail címünkön (vevoszolgalat@okoazis.hu) van lehetőség. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
  1. 4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
  1. 1. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott (online) megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad el. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató szintén elektronikus úton küldi el a Felhasználó részére.
  1. 2. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját vagy egyéb, esetleges adminisztrációs, logisztikai költségeket.
  1. 3. A Webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
  1. 4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
  1. 5. A Webáruházból megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
  1. 6. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
  1. 7. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
  1. Rendelés menete
  1. 1. A Webáruházban történő vásárlás nem kötött regisztrációhoz, a vásárlás regisztráció, illetve a Webáruházba történő bejelentkezés nélkül is megkezdhető.
  1. 2. Amennyiben a felhasználó regisztrálni akar, arra a Webáruház főoldalán található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap hiánytalan kitöltésével kerülhet sor. Helytelenül vagy hibásan kitöltött adatok esetén a rendszer hibaüzenetet küld. A regisztrációt egyszer kell végrehajtani, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégezni.
  1. 3. Regisztrált felhasználók a Webáruház főoldalán található Belépés menüpontra kattintva, az ott található mezők (email-cím, jelszó) kitöltésével jelentkezhetnek be a Webáruházba.
  1. 4. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott és megvásárolni kívánt termékeket, annak darabszámát is megjelölve. Felhasználó bármikor megtekintheti, ellenőrizheti, törölheti és módosíthatja a kosár tartalmát a főoldal jobb sarkában levő Kosár ikon vagy annak „Megtekintés” gombjára kattintva.

5.5.  A kosár oldalon a Felhasználónak lehetősége van módosítani a megvásárolni kívánt termék(ek) darabszámát a frissítés gombra kattintva véglegesítve azt, illetve a kosár teljes tartalmát is törölheti (x ikon). Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „Vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni,  a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva jut a pénztár oldalra, ahol újabb lehetősége van a regisztrációra, illetve a bejelentkezésre, a személyes adatok kitöltése illetve kiválasztása után pedig megadhatja a kívánt szállítási és fizetési módot, melynek típusai a következők:

5.5.1. Fizetés utánvétellel: Fizetés utánvétellel: A megrendelés végösszegét a Felhasználó személyes átvétel esetén Nagykovácsiban, a Tandem Könyv és Kávézóban (2094 Nagykovácsi, Kossuth Lajos utca 3.), egyéb szállítás esetén a futárnak, az átvevőponton illetékesnek vagy a csomagautomata helyszínén teljesítheti a megrendelt termék(ek) átvételekor.

5.5.2. Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

5.5.3.    Bankkártyás fizetéssel: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét internetes felületen keresztül, bankkártyával is kifizetheti. Ebben az esetben a Kosárból átirányításra kerül az OTP Simple Pay biztonságos weboldalára, ahol a tényleges fizetés történik. A sikeres és sikertelen tranzakcióról visszaigazoló e-mail-t kap a Felhasználó.

5.5.4. A szállítási költségeket az alábbi táblázat tartalmazza:

 

GLS Csomag-automatából történő átvétel

GLS Csomagponton történő átvétel

FOXPOST csomag-automatából történő átvétel

Házhoz szállítás

Személyes átvétel Nagykovácsiban

Magyar Posta

Szállítás díja

20.000 Ft alatti rendelési értéknél 990 Ft

20.000 Ft felett ingyenes

20.000 Ft alatti rendelési értéknél 1.190 Ft

20.000 Ft feletti rendelési értéknél: ingyenes

20.000 Ft alatti rendelési értéknél 990 Ft

20.000 Ft felett ingyenes

20.000 ft alatti rendelési értéknél 1.690 Ft

20.000 Ft feletti rendelési értéknél: ingyenes

Ingyenes

Értékhatár-

tól függetlenül 990 Ft

Egyéb díjak:

Utánvétel díja: 200 Ft

Utánvétel díja: 200 Ft

Utánvétel díja: 200 Ft

Utánvétel díja: 200 Ft

Nincs egyéb költség

Logisztikai kezelési díj: 2.010 Ft

 

 

 

 

 

 

 

A termékek Magyarország területén kívülre történő kiszállítására vonatkozóan az info@okoazis.hu e-mail címen kell ajánlatot kérni. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

  1. 6. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
  1. 7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és a választott szállítási, valamint fizetési módok alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. A termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!
  1. 8. A megrendelés kiszállítását az alábbiak szerint kérheti a Felhasználó:
  2. GLS CsomagPonton történő átvétellel;
  3. GLS / FOXPOST csomagautomatából;
  4. GLS Hungary Kft. házhoz szállításával;
  5. Személyes átvétellel Nagykovácsiban, a Szolgáltató raktárában előzetesen egyeztetett időpontban (2094 Nagykovácsi, Kossuth Lajos utca 48/A. szám alatt).

A GLS Hungary Kft. munkanapokon 8-17 óra között szállítja házhoz a csomagokat, amelyről előzetesen a megrendeléskor megadott e-mail címre és telefonszámra értesítést küld. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. Sikertelen kézbesítés esetén egyszer kísérli meg ismét a kézbesítést. Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a Felhasználóra terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének és a többlet szállítási költség előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

  1. 9. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, módosíthatja azokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatosan. Felhasználó a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
  1. 10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
  1. 11. A megrendelés elküldése után a regisztrált Felhasználó egy rendelési számot kap, amelyre hivatkozva és a Webáruházba belépve bármikor megtekintheti az egyes megrendeléseinek részleteit és állapotát.
  1. 12. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap, amely tartalmazza a megrendelés minden adatát. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

6. Ökoázis törzsvásárlói hűségpont-rendszer

6.1. Ökoázis törzsvásárlói hűségpont-rendszer egy, a Webáruház rendszeres vásárlóinak jutalmazását szolgáló rendszer, amely alapján a hűséges ügyfelek a Webáruházban történt vásárlások során pontokat gyűjtenek, majd ezeken keresztül kedvezményben részesülnek.

6.2. A hűségpontrendszerben való részvétel a Webáruházban történő első vásárlás alkalmával automatikusan megtörténik, de a törzsvásárlói státusz elérése regisztrációhoz és bizonyos minimális hűségpont megszerzéséhez kötött. Pontok a vásárlások alkalmával gyűjthetők. Az adott termékekért járó pontok a termékoldalakon megtekinthetőek.

6.3. Hűségpont nem kerül jóváírásra a szállítási költség után illetve az akciós termékek és a kuponnal történő vásárlások alkalmával. Az adott rendelésért járó új hűségpontok száma mind a kosár, mind a pénztár oldalon feltüntetésre kerül, ez azonban csak a rendelés teljesítését követően kerül jóváírásra.

6.4. A hűségpontok aktuális állapota és a pontok alakulásának története (jóváírások, azok jogcíme, költések stb.) a Belépést követően a Fiók menüpontban követhető nyomon.

6.5. A hűségpontok folyamatosan gyűjthetők, adott konstrukció alapján, szabadon meghatározott mennyiségben beválthatók bármely termékre az azt követő vásárlások alkalmával. A gyűjtött hűségpontok csak és kizárólag kedvezmény igénybevételére használhatók fel, készpénzre nem válthatók át, a felhasználói fiók megszüntetésével automatikusan törlődnek.

6.6. Termék esetleges visszaküldése esetén a termék után a vásárláskor kapott hűségpontok levonásra kerülnek. Amennyiben olyan vásárlástól áll el a Felhasználó, ahol hűségpontot használt fel, a visszaküldést követően ezek a hűségpontok újra jóváíródnak számára.

6.7. Különböző vásárlók hűségpontjainak összevonása nem lehetséges, más törzsvásárlóra a hűségpontok nem ruházhatók át.

6.8. A gyűjtött hűségpontok felhasználása időben korlátozott, az elévülési ideje 1 év (az első megszerzett ponttól számított 365 nap).

6.9. A mindenkor hatályos törzsvásárlói kedvezményeket és azok érvényesítésének, a gyűjtött és beváltott pontok átszámolásának szabályait a Webáruház főoldalán megtalálható Törzsvásárlói hűségpont-rendszer szabályzata tartalmazza, amely az alábbi címen érhető el: https://www.okoazis.hu/torzsvasarloi-rendszer-70

6.10. A Webáruház Törzsvásárlói hűségpont-rendszere határozatlan időtartamra szól, visszavonásig érvényes. Webáruház jogosult bármikor megszüntetni a hűségprogramot, melyről a regisztrált vásárlóknak értesítést küld.

7. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

7. 1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-16 óra között történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja a rendelés beérkezését.

7.2. A Webáruházban leadott rendelések általános teljesítési határideje a visszaigazolástól számított 4 munkanap. Az egy rendelésben leadott termékek egyszerre, egy csomagban vehetők át. Amennyiben a rendelést a Szolgáltató nem tudja a vállalt határidőre teljesíteni, köteles a késésről és ha ismert, a szállítás új várható időpontjáról a lehető legkorábban tájékoztatni az Ügyfelet.

7.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

7.4. A jelen dokumentumban írt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a Szolgáltatót nem kötelezik.

7.5. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

7.6. Szolgáltató a megrendelésről e-számlát állít ki, amelyet a Felhasználónak a megrendelés teljesítését követő legkésőbb 2 munkanapon belül küld ki elektronikus levélben a megadott elérhetőségre. A kiállított e-számla megfelel az állami adóhatóság által támasztott követelményeknek, aláírás nélkül is hiteles számviteli bizonylat.

7.7. Amennyiben a Felhasználó nem azt a terméket kapta meg, amit megrendelt, vagy bizonyítottan hibás a termék, úgy kérjük, ezt telefonon vagy e-mailben haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunk számára. A hibás árut minden esetben díjmentesen kicseréljük.

Hibás teljesítés esetén a Felhasználó kérheti:

·       a vételtől való elállást,

·       a termék cseréjét,

·       illetve a termék értékegyeztetéssel történő cseréjét.

Hibás termék cseréje esetén, illetve ha a Felhasználó nem a megrendelt terméket kapta meg, a termék visszaszállítását - a Felhasználóval való egyeztetés után – a Szolgáltató szervezi, illetve ő állja az azzal kapcsolatos minden díjköltséget.

Hibás termék esetében a megvásárolt terméket csak abban az esetben cseréljük ki, ha az bizonyítottan hibás.

8. Elállás joga

8.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

8.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

8.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

8.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.

8.5. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

8.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

8.7. Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

  1. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  2. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  3. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

8.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

8.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

8.10. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a termék átvételét követően 30 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

8.11. Felhasználó az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

 

Elállási nyilatkozat

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: NKN-ÖKOtrade Kft., 2094 Nagykovácsi, Kaszáló u. 19/b., vevoszolgalat@okoazis.hu

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:[Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése]

Megrendelés időpontja/termék átvétel időpontja:
Megrendelés azonosító száma:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó]

Kelt:

8.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 30 napon belül hivatalos levélben vagy elektronikus levélben a Szolgáltató kapcsolattartói címére:

NKN-ÖKOtrade Kft.  2094 Nagykovácsi, Kaszáló utca 19/b. 
vevoszolgalat@okoazis.hu

8.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 30 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t az elállási nyilatkozattal egyidejűleg.

8.14. Fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

8.15. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

8.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termék(ek)et, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

8.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

8.18. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli! A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

8.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

8.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

8.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

8.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

8.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

8.24. Elállási jog gyakorlásának a menete:

8.24. 1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.

8.24. 2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 30. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 30 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

8.24. 3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatával egyidejűleg, a termék kézhezvételétől számított 30 napos határidő letelte előtt elküldeni (tehát nem kell megérkezni 30 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

8.24. 4. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

8.24. 5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 30 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

9. Jótállás, szavatosság

      Kellékszavatosság

9.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó Webáruházat üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

9.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

9.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

9.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

9.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

9.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

9.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

9.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

9.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

9.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

9.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

9.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Webáruházat üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

9.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

9.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

10. A szavatossági igény esetén történő eljárás

10.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

10.2. Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

10.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

10.4. Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

10.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

10.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

10.7. Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

10.8. Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze

 

11. Vegyes Rendelkezések

11.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

11.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

11.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

11.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

12. Panaszkezelés rendje

12.1. Szolgáltató mindent megtesz azért, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti:
telefonszám: +36 30 18 44 048
e-mail: vevoszolgalat@okoazis.hu 
levélcím: NKN-ÖKOtrade Kft.  2094 Nagykovácsi, Kaszáló utca 19/b.

12.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

12.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

12.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti (Pest Megyei Kormányhivatal)..

12.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

12.6. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/.

12.7. Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

12.8. Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

13. Szerzői jogok

13.1. Miután a www.okoazis.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése az Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. A www.okoazis.hu oldalakon található információk, szolgáltatások nem helyettesíthetik szakember véleményét.

13.2. A www.okoazis.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

13.3. Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.

13.4. Tilos a www.okoazis.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a www.okoazis.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

13.5. A www.okoazis.hu név felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

13.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás jogkövetkezményekkel járhat.

14. Adatvédelem

A Webáruház adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.okoazis.hu/adatkezelesi-tajekoztato-14

Az oldal tetejére